Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

Jemputan kepada semua...

By Katak Yang Hina
Assalamualaikum... kehadapan semua kengkawan.. saya sebagai pemegang mohor besar raja-raja melayu dengan berbesar hati untuk menjemput tuan/puan/dato/datin/tan sri/puan sri/datuk/nenek/ayah/abang/adik/kakak/makcik/pakcik/kulaan-kulaan/kengkawan/member/rakan/sahabat/teman dan sesiapa yang mengenali aku dan bakal isteri iaitu Nur Aishah Lee Binti Abdullah untuk datang sama-sama meraikan kenduri kesyukuran pernikahan kami.

Walau bagaimanapun, hanya 100 orang pertama sahaja yang dapat menjamu selera dan yang lain boleh lah menikmati pemandangan persekitaran yang subur menghijau. Ini adalah kerana allocation dari budget 2008/2009 telah terpesong dari perjalanan asal disebabkan kelembapan ekonomi dunia.

Dengan sebab itu lah tuan/puan/dato/datin/tan sri/puan sri/datuk/nenek/ayah/abang/adik/kakak/makcik/pakcik/kulaan-kulaan/kengkawan/member/rakan/sahabat/temandan sesiapa yang mengenali kami digalakkan membeli hadiah yang mahal semasa datang ke sini bagi membantu merancakkan kembali ekonomi malaysia amnya.

hahaha... amacam? ok tak jemputan aku? Acah jer... anyway jemputan nih memang sebenar dan tiada yang benar melainkan yang benar.... so aku menjemput semua... kalau makanan tak cukup nanti aku blanjer korang kat mapley




versi besar untuk print
 

Mari ramai ramai... Kita jihad

By Katak Yang Hina
Gambar nih member aku buat... moox nama dia http://flickr.com/photos/moox02
 

"Perisa Bawang Puteh"

By Katak Yang Hina

Cover albun kaset dan cd yang aku buat untuk satu kumpulan indie yang bernama "Perisa Bawang Puteh". Jangan tanya aku mana diorang dapat nama nih... nantikan album dari diorang
 

Kuala Lumpur...

By Katak Yang Hina
Kau jahat...

Kau biar aku tersiksa
Kau biar dia bermaharajalela
Kau beri ku kekayaan dunia
Kau ajar ku kerakusan isinya

Kau isi dalammu semua lapis manusia
Yang tua, yang muda, yang miskin dan yang kaya
Semua nya terpaksa mengejar masa
Kau ketawa bila mereka terleka

Kau jahat...

Dalam mu penuh ilmu
Tapi kau biar ku merangkak menguis disitu
Ku tahu kau mengajarku
Namun jalan ajarmu begitu pahit bagiku

Lemah sungguh segala urat sendiku
Peluh menjerih mengalir tanpa jemu
Namun kau tetap tidak menungguku
Tersadai aku ditepian terduduk termangu

Sampai bilakah akhirnya?
Sampai bila tamatnya episod duka?
Besok? Lusa? Tulat? Hari Seterusnya?
Atau beginikah selamanya?

Tapi tak apa...
Akulah makhluk agung ciptaan-Nya
Akan ku gengam erat buku lima
Meneruskan kudrat melangkah mendada

Bukan takbur namun itulah hakikatnya
Mengapa ku tunduk pada engkau yang tak punya apa
Tuhanku yang menentukan segalanya
Biar ku mati sekarang nanun tidak akan ku putus asa
Biar luluh jasadku amanatMu ku lunas jua

Jika tidak sempurna biar ku jadi pemula
Pencetus azimat semangat pesaka
Akan ku kejarmu hingga bertiup sangkakala
Selagi diizin Yang Maha Pencipta

Kuala Lumpur....
Aku tidak akan kalah padamu!

**Gambar diambil semasa dalam keretapi dari Ipoh untuk balik ke Kuala Lumpur.
 

Dave Hill Technique

By Katak Yang Hina
Yang nih plak dinamakan teknik Dave Hill...
 

pembalasan keadilan

By Katak Yang Hina

nih aku terai buat clone editing... dedua gambo tuh aku... cuma edit masuk dalam satu gambar jer
 

Aiyarkk...

By Katak Yang Hina
Isk... kena sound laie... sorry pasal tak hupdet... aku sebenonye sibuk blajo skarang nih... Nak buat photo editing... Skarang nih pelan pelan aku involvekan diri dalam tangkap gambo orang kawen... cuma aku lebih kepada photo editing... nak tangkap gambo kamera aku plak tak gempak...jadik aku guna skill yang aku ader je ler... nih antara contok teknik yang dipanggil HDR yang aku blajar dari sifoo-sifoo aku...



[Sebelum]
[Selepas]

[Sebelum]

[Selepas]


Nanti aku post lagi artwork aku yang lain... minggu depan ader shooting orang kawen plak. Adeh... mind set duit duit duit... pedulikan semua... janji dapat duit... hauhauhauhuhauhau... aku mata duitan skarang nih
 

Teka mana satu aku

By Katak Yang Hina



Aaaa... Seperti tajuk diatas... sila cari mana satu aku..
 

Melayu Layu

By Katak Yang Hina

Aku lihat layu dalam Melayu
Aku pasti bukan aku seorang saja yang nampak
Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti dikata tak bersyukur, dikata tak sedar diri
Jadi aku menyendiri, memerhati dan akhirnya mengakui
Yang kita sendiri
Membiarkan bunga raya melayu ke kanan
Dan dibiar bunga tak cantik mekar di kiri

Aku lihat layu dalam Melayu
Tanah air kita yang punya
Kita siram, kita baja tapi angin api kita lupa
Mereka merancang masa menjilat bangsa

13 harimau bertukar menjadi mangsa
Kita lupa nenek moyang kaya-raya
Jangan sekali-kali digadai harta-bendanya

Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu

Takkan Melayu hilang di dunia
Ya... tapi apa guna tak hilang di dunia
Kalau kewujudan tidak dirasa
Petah berbahasa kudrat tak berjasa
Orang berbudi kita hanya tahu merasa
Selalu lari bila dirapat
Selalu malu bila soalan diaju
Selalu segan memberi pendapat
Rela mengikut dari meneraju
Belum nyanyi sudah bersorak
Suka berjanji dalam borak
Bukan kata tak ada otak
Cuma tak berfikir di luar kotak

Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu
Ku lihat layu dalam Melayu

Aku jadi sayu
Bunga menangis dia mendayu
Mahu jadi cantik tetapi ragu
Aku merayu
Bangunlah semula hidup kembali
Jangan tunggu matahari mati
Cepatlah mekar sebelum terlerai

Perjuangan kita belum selesai

Perjuangan kita belum selesai

Perjuangan kita belum selesai

Youtube Video
 

Stacy and The Fan Club

By Katak Yang Hina



Tak lama dulu aku dijemput untuk merakam video untuk Majlis Malam Mesra bersama Stacy and The Fan Club. Tuh pon tolong tolong jer. Tapi nak dijadikan citer... ader ler sorang mamat nih terlangar videocam aku. Pastuh jadik power cut-off. So video yang aku amik tuh jadik error. Siot betoi. Dah langgar tak cakap kat aku plak. Aku pon buat tak tau jer ler pasal aku ingat dah rakam semua. Jadik lepas tuh aku check balik... Video tuh tak leh digunakan. Sayang betul. Aku mintak maaf bebanyak kepada Fan Club Stacy terutama AJK yang bertungkus lumus. Anyway aku dapat gak snap beberapa gambo majlis tuh. So... Enjoy..

Sila klik gambo untuk tengok gambo lain