Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

Balik kota...

By Katak Yang Hina


Gambar nih aku amik masa aku balik dari kampung ke kotaraya. Berat jer rasa hati bila pikir kerja banyak yang tunggu. Isk. Tapi tak per.. Oleh kerana cuti aku pon dah abeh... aku balik gak ke kota. Sambil dalam ati aku menyanyi....

Ku jejak jalan yang berliku
Membara jiwaku memburu impian
Ku renang lautan gelora
Biarpun tersadai dihujung dunia
Akanku rempuhi segala rintangan
Biarpun rebah ku bangun sendiri
Akan ku genggam biarpun hitam
Menjadi miliku..
 

0 comments so far.

Something to say?