Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

Bersemadilah dengan aman disana...

By Katak Yang Hina


Smalam aku touching sket masa berbuka tuh... Aku ngan member² aku sembang pasal Allahyarham Adik Nurin. Aku tak dapat bayangkan bagaimana tersiksanya dia semasa dia dicolek dan diperlakukan seperti patung. Aku dapat tahu dari sorang member aku yang terlibat dalam bedah siasat arwah. Kalau aku boleh bawak imaginasi korang kepada kebinatangan dan kekejian seorang manusia yang tak punya hati dan perasaan. Korang bayangkan bagaimana apabila dibedah dada arwah, timun dan terung masih ada dalam anggota arwah. bukan separuh tapi semua. Hinggakan saluran depan dan belakang mangsa pecah dan menjadi satu saluran besar. Gigi arwah menjadi rongak mungkin akibat dipukul atau akibat mengetap gigi kerana menahan sakit yang teramat sangat. Telinga arwah lunyai akibat dipiat tanpa belas kasihan. Air mata arwah bertukar menjadi kristal kerana terlalu banyak menangis. Cuba letak diri korang kat situasi arwah. Aku pon tak tau cemaner nak bayangkan lagi. Bagaimana kesakitan yang dia lalui. Apa hati dia berkata pada masa tuh. Apa otak dia fikirkan? Aku rasa sekarang nih Malaysia perlu menggubal undang undang jenayah terhadap kanak-kanak nih. Buat undang undang "what you give, you'll get back". Memang dia akan dibalas dengan adil kat akhirat. Tapi kita perlu fikir jalan penyelesaian untuk menginsafkan mereka yang ada otak keji nih. Hukuman yang ada kat Malaysia skarang nih yang boleh dipakai untuk penjenayah cam nih aku rasa bagi dia hukum sebat 100 kali dulu.. abis tuh bagi dia kerusi elektrik. Biar dia tau apa erti kesakitan. Biar dia tau apa makna ketakutan. Biar dia menjadi amaran kepada mereka yang berfikiran sepertinya.
 

3 comments so far.

  1. Ummi October 11, 2007 at 4:19 PM
    Huwaaaa~
    sedih + sadis + kejam skali ape yg telah diperlakukan pada adik nurin. bkn manusia, bkn jua haiwan makhluk itu yg telah melakukannye. get him b4 history repeats itself
  2. J u l i a 。.゜✿ February 8, 2008 at 9:11 PM
    yaAllah.. yea ke !!! sedangkan kita yg dewasa ni even pecah dara pon sangat sakit rasanye, apatah lagi kanak2 kecil diseksa dgn timun. ahh kejamnya binatang itu.

    dulu yg kisah budak kecik kena rogol kat bilik pencawang letrik tu.. yg tu pun saye dah kira kejam. tapi yg nurin jazlin ni lebih kejam ! =(

    *sedih*
  3. Anonymous February 26, 2008 at 3:21 PM
    Oh my God....

Something to say?