Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

Gerbang Warisan

By Katak Yang Hina

Bebaru nih aku balik kampung... satu tempat yang tak penah aku miss bila aku balik kampung.. Gerbang warisan... aku suka sangat pegi tempat nih... memacam benda pelik aku dapat tengok... kat bawah nih sikit sebanyak menda yang aku leh share ngan korang

kalau korang ader masalah keguguran rambut... leh jumpa apek nih

keta manik... ader mau bili kaa??

komputer, speaker hi-fi ngan tv pon ader... murah punye kasik

saper nak buat sound system kat umah... leh amik barang kat sini... complete set.. stereo keta pon ader.

yang nih kepada sesiapa terutama lelaku yang ader masalah ehem ehem... sila jumpa doktor nih... gerenti puas... huhuhuhuhu

tak der sen nak beli keta sorong baby??? jangan riso.. kat sini ader.

"ayah... kat skolah abang dah pakai komputer ler... kita bila lagi nak beli... abang dah tak tahan nak tenet nih"

slipar spikey.. hehheh jangan riso... getah jer tuh


Anda pernah dengo minyak belacak dan minyak lintah?? haa.... ader dijual disini
ape lagi yang tak cukup kat umah.... semua ader jual sini

sportrim keta pon ader...

sesak pon sesak ler... janji aku dapat barang aku


aku rasa kat muzium jer korang leh jumpa radio macam nih...

keta baru kena eksiden?? ader masalah sparepart? leh carik kat sini... water filter pon ader... hehhehe

saper nak ubah profession jadik penghebah jualan murah... leh pakai corong suara nih.

fuhh... LP.. nasib baik aku tak der LP player... kalau idak aku dah buat koleksi dah

lagi macam² barang yang dijual...
pasu dari dinasti ming tuh... katanya ler....

side mirror kena cilok?? leh carik kat sini... 3 hengget jer

nak beli gelang bleh... nak main dam aji bleh.. nak tengok vcd pon leh...

aku ingat nak beli ler kipas tuh letak kat bilik aku... amacam.. sempoy tak??

barangan biasa yang dijual... kasut bundle...

lagi sparepart yang dijual... ader macam korang punye yang kena cilok ari tuh ker?
Kat sini macam pasar karat kat KL tuh.. tapi sini banyak keling botol yang jual... kalau macam kat negeri omputih tuh diorang panggil backyard sale. aku pon penah bejual kat sini... masa tuh aku jual baju-baju lama aku ngan set buku dragonball aku.. bukak lantai baru 5 hengget... tapi syok tengok gelagat orang.
 

5 comments so far.

  1. Anonymous May 1, 2008 at 10:47 PM
    cayalah sport rim pon jual hahaha cam road walk ja
  2. Miko Yamaguchi May 6, 2008 at 8:22 AM
    aku suka jalan2 tempat gini...suka cuci mata tengok barang2 yang dia jual...hehehhe
  3. gUrGuRlZ May 8, 2008 at 5:51 PM
    kat mana ne?menariknya tempat dia...
    gerbang warisan...
    can u answer me incik blogger..
  4. Katak Yang Hina May 9, 2008 at 7:12 PM
    kat ipoh... gerbang warisan nih ada hari ahad pagi jer...dari kol 7.30 pagi sampai kol 2 petang
  5. Miss Reen May 15, 2008 at 6:48 PM
    memacam barang ada...wahhh..syiok..
    akan aku try sampai ke situ oneday

Something to say?