Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

Sorry Bebanyak

By Katak Yang Hina
Sorry bebanyak kat korang semua yang bukak blog aku tapi tengok tak der aper aper perubahan. Untuk pengetahuan korang skarang nih aku sibuk sket. Opis aku tukar management. Jadik memacam ler tukar skali. Disebabkan aku online kat opis jer (owang miskin... tak mampu nak masuk line kat umah.. isk.. isk.. isk...), jadik terbatas ler sket kerja-kerja aku mengupdate blog nih. Sbenonye tak der aper nak citer pon. Just rutin aku harian. Bangun pagi, pegi keja... Buat OT sampai kol smilan. Balik Umah main PS2. Itu je rutin aku. Nak buat mende lain pon tak der keinginan. baik aku lepak umah jer. senang.
Tapi minggu lepas, lepas aku balik dari makan malam. aku terkejut pasal ader eksiden on the way aku nak balik umah tuh. Mamat nih india. dalam lingkungan 20an. aku rasa mabuk kot. dia bawak laju. pastuh hilang kawalan lalu merempuh sebatang pokok kat tepi jalan. moto dah melekat kat pokok tuh.. dia plak, disebabkan impak hentaman moto ke pokok tuh... dia tercampak dari moto dan merempuh tiang signboard yang terletak 3 meter dari pokok tadi. batang signboard tuh tepat kena muka dia. lepas tuh dia tercampak lagi 5 meter dari tiang tadi.
Mamat india nih mati dalam keadaan mengerikan. muka dia tak hancur. tapi tengkorak dia hancur. gigi dia beraper banyak dalam perut aku pon tak tau. badan pon dah lunyai sebab semua patah mungkin pasal kena hentaman tuh.

kawasan nih memang tak makan saman punye budak. diorang semua jenis pale batu.. maleh pakai helmet. bawak plak macam kena kejo dengan kuda putih. tak penahnye nak slow. aku pon tak paham ler...rempit tuh rempit gak. aku pon rempit gak dulu(skarang pon rempit gak lagi). tapi safety first. keselamatan kita tak der orang lain yang leh jaga melainkan diri kita sendiri.... Peace bradehh!!!
 

7 comments so far.

  1. nasazfrog... April 15, 2008 at 4:52 PM
    haha lame sungguh tak nampak hang... pergh seriau seh tgk gambar tuh,,, aku ngeri seh tgk gambar2 camtuh... naik bulu roma aku,,,, berani plak hang shot gambar cenggitu..
  2. Anonymous April 15, 2008 at 5:44 PM
    adui....
    aku takut ler tengok xcident nie atas pengalaman sdr...
  3. Miko Yamaguchi April 15, 2008 at 7:37 PM
    This comment has been removed by the author.
  4. Miko Yamaguchi April 15, 2008 at 7:40 PM
    huh...ngeri2....xsanggup tengok...so,moral of the story, always safety comes FIRST!!!
  5. Miss Reen April 17, 2008 at 6:05 PM
    ko bebaek tau puad biler naek moto..
    tp takpe lar..mamat india nie cara mati nye dah gitu kan...
    orang kata takdir..
  6. hUmmY April 27, 2008 at 5:58 PM
    eihh~

    ngeri!
  7. Dee jaffar August 27, 2009 at 12:03 PM
    ingatlah org tersayang..hati2 memandu

Something to say?