Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

Buat dia yang telah memberiku kepak untuk terbang

By Katak Yang Hina


Aku tak terpikir yang aku leh jumpa orang yang sebaik dia. Masa aku memula jumpa dia... macam lawak pon ader. Masa tuh kitorang ada gathering kat Telok Batik, Perak. Dia sorang je lain dari yang lain. Malam tuh kami tido bersepah. Ada yang tido kat atas lantai. Ada yang tido atas kerusi. Yang ada family tuh tido dalam bilik ler. Malam tuh aku tido atas sofa pasal aku dah cop awal awal. pastuh aku tengok dia sensowang tido atas meja makan. Aku bangun pastuh aku kejut dia suruh dia tido atas sofa tuh. Biar aku tido kat meja makan tuh. Sakit blakang nanti aku cakap kat dia. Dia pon dengan memalu gi ler kat sofa tuh. Dan itu le first time aku cakap ngan dia. Konon nak jadik gentleman ler. Tapi tak per. Aku pikir, aku nih laki, dia pompuan. Tak per ler... aku bagi dia tido kat sofa tuh. Besoknya kami ada main boling. Dia tak main. Sementara aku pakai kasut, kami sempat tukar tukar no tepon. Sembang-sembang sket. Aku tanya dia, cam ner dia leh join gath tuh padahal bangsa dia tak der pon join. Dia cakap dia join pasal ader member dia nak jumpa . Aku pon ooooo je le. Masa aku main boling dia lepak kat lane aku. Dok memain ngan anak member aku. Sambil-sambil tuh kitorang sembang sembang lagi. Lepas dari gath tuh aku senyap teros. Maklum ler. Masa tuh aku keja kilang. Tak der masa nak pkir menda lain. Sibuk je memanjang. Duit pon kureng. Lagi pon aku tak expect dia harapkan aku call dia. Tetiba satu hari dia call aku. Tanya aku nape mintak no dia tapi tak call. Aku cakap aku nak call cemaner. Duit pon tak der nak beli topup. Lagi pon aku tak tau ape nak sembang ngan dia. Tapi lepas tuh kami rajin bercakap dalam tepon walaupon dia yang slalu call aku. Sampai ke satu tahap kami declare sebagai pakwe ngan makwe. Hehe.
Apa yang buat aku suka kat dia ialah dia nih setia. Sebelum dia aku mengaku aku ader banyak awek. Yang Singh pon ader. tapi semua tak leh pakai. Main kayu 3. Pantang aku bagi kebebasan berkawan. Aku nih plak jenis tak ske mengongkong. Dan tak ske dikongkong. Cuma dia je yang tahan aku. Dan dia setia kat aku. Aku sayang dia pasal dia tak kira aku nih sape. Aku rasa kalau aku pengemis pon dia akan setia ngan aku. Skarang nih dah masuk 4 taun aku ngan dia. Semua member aku tau aku dengan dia. Aku takkan selindung kepada sesaper pasal aku nak semua orang tau aku ngan dia. Aku bukan jenis main pompuan. Dulu mungkin ler kot. Skarang tak dah. Dah INSAF. Hehehehhehhe
 

5 comments so far.

  1. Anonymous February 3, 2008 at 11:41 AM
    nasi minyak oooo nasi minyakkkk
  2. J u l i a 。.゜✿ February 8, 2008 at 8:16 PM
    sgt class ok ada makwe cine..! nama dia sape..? len kali bitau la nama sekali.. =D
  3. Katak Yang Hina February 21, 2008 at 8:19 AM
    ridzz : nak nasik minyak kena sabo sket lerrr

    julia : nama dia Lee Hui Ying... panggil dia Wing... nanti nak bagi nama dia Nur Aishah Binti Abdullah... amacam... ok tak?
  4. Anonymous February 21, 2008 at 2:01 PM
    gua doakan bahagia hendaknya...moga-moga putera katak dapat membina kerajaan jajahan bersama puteri katak..mudah-mudahan..OK gak nama tu...Nur Aishah Lee Binti Abdullah...atau Nur Sophea Lee binti Abdulah Ok tak? saje je tambah boleh buat pilihan...
    semoga cepat kahwin ...jangan tunggu lama-lama nanti dikebas orang..
  5. Anonymous February 26, 2008 at 5:01 PM
    salam...erm...da ade gf ek...okla tuh.moga bhgia hingga ke akhir hayat..sy doakn dr jauh jela...

Something to say?