Bila Hati Mula Bicara
Disebalik bibir yang meniti senyuman, disebalik mata yang mengenyit manja, disebalik raut wajah yang memikat, disebalik gerak-geri yang menawan, disebalik suara yang lunak mulus, tersimpan seribu kata disebalik bicara, tersimpan seribu makna tanpa pembayangnya, tersimpan seribu rahsia tanpa usulnya, tersimpan seribu rasa tanpa derianya. Bila hati mula bicara....

By Katak Yang Hina
Lagi seminggu nak raya... tapi satu ape pon tak beli... aku rasa nampaknya taun nih seperti 3 taun sebelumnya... aku pakai baju lama je le... Sebenarnya bukan tak der duit nak beli.. tapi sifat pemalas yang ada dalam diri aku ni membuatkan aku terlalu malas nak menempuh orang ramai untuk membeli baju. Tapi walau macam maner kita berpakaian di hari raya... yang penting apa yang ada dalam hati. ingat ler orang yang tersayang... kepada mereka yang merempit macam aku untuk balik kampung... biar laju... janji selamat untuk diri sendiri dan orang lain.
 

0 comments so far.

Something to say?